SHARE

Jun 19

Commercial Vehicle

What is a Passenger Truck

What is a Passenger Truck

A light-duty truck with an enclosed cabin and an open loading area at the rear, also more commonly known as a ‘pickup truck’, counts for a passenger truck. In all senses of the word, a Passenger Truck can be used for both utilitarian purposes as well as to serve lifestyle aspirations of buyers. Starting off as a vehicle of need, the ‘pickup truck was designed with a 2-seater cabin and served as a mainstream vehicle for small businessmen and entrepreneurial families. Its low loading area, coupled with a large cargo bay, made transportation of small to medium goods very easy.

Modern Passenger trucks or ‘pickup trucks’ feature a larger 4-seater cabin, with all modern amenities, capabilities and technology offered by mainstream passenger vehicles such as plush leather interiors and GPS navigation systems. Full-sized pickups and compact pick-ups feature more power to move heavier loads and are also considered to be Passenger Pickups as they back up as family vehicles too.
What is a Passenger Truck”>

Mẫu xe tải hạng nhẹ có một cabin kín và một thùng chở hàng mở phía sau, hay còn được gọi là xe bán tải (“pickup truck”), được tính là xe tải chở khách. Theo tất cả nghĩa của từ này, xe tải chở khách phục vụ cả hai nhu cầu chở khách cũng như chở hàng cho người mua. Thuở ban đầu, dựa trên nhu cầu, xe bán tải được thiết kế với cabin 2 chỗ ngồi và được dùng như một phương tiện đi lại chính cho các công ty gia đình và những người kinh doanh nhỏ. Sàn khoang thấp cộng với việc diện tích khoang chở hàng lớn giúp dễ dàng vận chuyển hàng hóa từ nhỏ đến trung bình.

Những mẫu xe tải chở khách hay pickup truck mới hiện nay thường có cabin 4 chỗ ngồi lớn hơn kèm tất cả các trang thiết bị, công năng và công nghệ hiện đại dùng cho mục đích chở khách là chính như có nội thất bọc da sang trọng và hệ thống định vị GPS. Các mẫu xe bán tải cỡ lớn và cỡ nhỏ được trang bị động cơ mạnh hơn để tải hàng hóa nặng hơn và chúng vẫn được xem là những mẫu xe tải chở khách vì là dòng xe phục vụ gia đình.

Tags:

You may like

View Compare ()